Veelgestelde vragen

 

Retourneren
Hoe retourneer ik mijn artikel(en)?

Is je bestelling toch niet helemaal naar verwachting? Dan kun je de artikelen uiteraard retour sturen. Retourneren kan binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling. Let op: retourneren is voor eigen rekening. Volg de stappen van het retourproces zoals deze onderin beschreven staan. 

Is (een deel van) je bestelling beschadigd of defect aangekomen? We lossen dit graag voor je op!
Maak een aantal duidelijke foto’s van het artikel, waarop de beschadiging of het defect goed zichtbaar is en stuur deze naar customerservice@itsallaboutchristmas.com. Je krijgt zo snel mogelijk een reactie van onze klantenservice.

Hoe werkt retourneren?

  1. Ga naar itsallaboutchristmas.returnista.com en meld je retour aan.
  2. Op re:turnista maak je zelf een retourlabel aan en kunt tussen wegbrengen en ophalen kiezen (ophalen alleen binnen Nederland).
  3. Doe de artikelen met de pakbon in de doos. Let op: het artikel, voor zover redelijkerwijs mogelijk, moet in de originele staat met aangehecht prijskaartje en/of originele verpakking verstuurd worden.*
  4. Plak het retourlabel op de doos.
  5. Breng je pakket naar een pakketpunt of geef je pakket mee aan de koerier.
  6. Zodra de retourzending door ons is ontvangen en gecontroleerd, wordt het retourbedrag binnen ca. 3 dagen, maar uiterlijk 14 dagen, teruggestort op de bankrekening of creditcard waarmee je de aankoop hebt gedaan.

* Voor de eventuele waardevermindering die ontstaat omdat je het artikel op een op andere wijze hebt gebruikt dan je in een winkel zou doen of nalatig is verpakt in een retourzending, mogen wij jou aansprakelijk stellen.

Hoe kan ik mijn kerstboom retourneren?

Is je kerstboom toch niet helemaal naar verwachting? Dan kun je deze uiteraard retour sturen. Een kerstboom wordt geleverd in een grote doos, die niet altijd wordt aangenomen door een parcelshop van DPD. Daarom bieden we de mogelijkheid om je kerstboom op te laten halen door DPD.

Stuur ons een mailtje als je je kerstboom wilt retourneren. Wij maken, in overleg met jou, een afspraak bij DPD om je pakket op te halen. Dit kan van maandag t/m vrijdag. Zorg ervoor dat de kerstboom netjes verpakt, in de originele verpakking, klaarstaat op het afgesproken moment.

De retourkosten zijn voor eigen rekening en worden ingehouden op het terug te betalen bedrag. Wij houden je op de hoogte wat deze kosten zijn.

Het bedrag wordt binnen 3 werkdagen na ontvangst van de kerstboom teruggestort op de bankrekening of creditcard waarmee de aankoop is gedaan. Als je nog verdere vragen hebt of hulp nodig hebt bij het retourneren van je kerstboom, neem dan gerust contact op met onze klantenservice. We staan altijd klaar om je te helpen!

Ik heb een artikel in de winkel gekocht, kan ik deze retourneren via de webshop?

Helaas is het niet mogelijk om winkelaankopen via de webshop te retourneren en vice versa. Winkelaankopen kun je retourneren in de winkel. Je kunt met het artikel en de kassabon terug gaan naar de winkel waar je het artikel gekocht hebt. Het ruilen van een artikel is mogelijk tot 14 dagen na aankoop. Geldteruggave is helaas niet mogelijk. Artikelen uit de uitverkoop kunnen niet geruild worden.

Ik heb gekozen voor Klarna als betaalwijze. Moet ik mijn factuur betalen wanneer ik mijn item(s) retourneer?

Op het moment dat je je retour hebt aangemeld bij ons, kun je je retour ook aanmelden via de Klarna app. De factuur wordt vastgehouden totdat je retourpakket door ons is verwerkt. Op het moment dat je de bevestiging hebt ontvangen dat je pakket is ontvangen, wordt de factuur binnen enkele werkdagen aangepast door Klarna.

Wat zijn de voorwaarden aan het retourneren?

Als je een artikel wilt retourneren, zijn de volgende voorwaarden van toepassing:

  • Het artikel is compleet en voor zover redelijkerwijs mogelijk, verpakt is in de originele staat met aangehecht prijskaartje en/of originele verpakking en mag geen duidelijke sporen van gebruik vertonen.
  • Voor de eventuele waardevermindering die ontstaat omdat je het artikel op een op andere wijze hebt gebruikt dan je in een winkel zou doen, mogen wij jou aansprakelijk stellen.
  • Vanaf het moment dat je hebt aangegeven je artikel te willen retourneren, moet je het binnen 14 dagen versturen.
  • De kosten voor het retourneren van artikelen zijn voor eigen rekening.
  • Bestellingen kunnen niet met elkaar verrekend worden.
Toon alles
Bestellen en betalen
Kan ik mijn bestelling nog wijzigen of annuleren?
Het is helaas niet mogelijk om je bestelling te wijzigen of te annuleren nadat deze geplaatst is. Wil je nog artikel(en) toevoegen aan je bestelling, dan kun je dit doen door zelf een nieuwe bestelling te plaatsen. De eventueel verkeerde bestelling kan na ontvangst weer geretourneerd worden. Kijk op de pagina Ruilen & retourneren voor meer informatie.
Ik heb een foutief adres ingevuld. Wat nu?

Neem direct contact op met onze klantenservice. Als je bestelling nog niet door ons is verwerkt, veranderen wij het adres. Als de bestelling al is verwerkt of verzonden, nemen wij contact op met DPD met de vraag of ze het adres kunnen wijzigen.

Tip: na het ontvangen van jouw Track & Trace code, biedt onze bezorgdienst vaak nog een optie om de bezorglocatie aan te passen. Alle mogelijkheden hiervoor vind je op jouw persoonlijke Track & Trace pagina van onze bezorgdienst.

Kan ik achteraf betalen?

Jazeker! Kies de betaalmethode Klarna om je bestelling achteraf te kunnen betalen. Vul de benodigde gegevens in zoals je naam, adres en e-mailadres. Klarna zal een korte beoordeling uitvoeren om te controleren of je in aanmerking komt voor achteraf betalen.

Je pakketje wordt door ons ingepakt en verstuurd, terwijl Klarna je een melding via e-mail stuurt met informatie over hoe je kunt betalen. Meestal krijg je enkele dagen de tijd om de betaling te voldoen. Je kunt ervoor kiezen om via de Klarna-app te betalen of door in te loggen op de Klarna-website.

Tip: Als je extra tijd nodig hebt om te betalen, kun je soms een verlenging van de betaaltermijn aanvragen bij Klarna, afhankelijk van de winkel en de voorwaarden.

Wil je een artikel retourneren, maar heb je de factuur van Klarna al ontvangen? Geen paniek, je kunt je retour ook aanmelden bij Klarna waardoor zij de factuur vasthouden. Als wij je retour hebben ontvangen, storten we zo snel mogelijk het bedrag terug naar Klarna, die jou vervolgens een aangepaste factuur sturen.

Ik heb een kortingscode, hoe kan ik deze inwisselen?

Heb je een kortingscode als redder in de kerstnood? Fijn!

Als je bestelling compleet is, ga je naar de winkelwagen. Op deze pagina kan de kortingscode worden ingevuld. Het invoerveld hiervoor vind je linksonder op de pagina. De korting wordt dan direct verrekend met je bestelling in de totaalprijs. Let wel: je kunt maar één kortingscode tegelijk invullen.

Help, mijn kortingscode weigert zijn kerstmuts af te zetten!

Als de kortingscode niet werkt, dan kan dat meerdere oorzaken hebben:

  • Controleer of de kortingscode juist is ingevoerd.
  • Controleer of de kortingscode niet is verlopen.
  • Controleer de voorwaarden van de kortingscode. Sommige kortingscode zijn alleen geldig op een specifieke artikelgroep en/of vanaf een minimale bestelwaarde.

Roep dan onze klantenservice in voor versterking als de kortingscode, na controle van bovenstaande punten, niet blijkt te werken.

Ik ben vergeten de kortingscode in te voeren, kan dit alsnog?

De kortingscode past alleen in het winkelwagentje, dus helaas, we kunnen achteraf geen korting verrekenen. Maar onthoud 'm goed voor de volgende keer. Als de code inmiddels een winterslaap houdt, hou dan onze website, Facebook en Instagram in de gaten voor nieuwe kerstsnoepjes.

Een artikel uit mijn bestelling is beschadigd/defect geleverd. Wat nu?

Is (een deel van) je bestelling beschadigd of defect aangekomen? We lossen dit graag voor je op!

Maak een aantal duidelijke foto’s van het artikel, waarop de beschadiging of het defect goed zichtbaar is en stuur deze naar customerservice@itsallaboutchristmas.com.

Je krijgt zo snel mogelijk een reactie van onze klantenservice met een passende oplossing.

Toon alles
Levertijd & bezorging
Mijn bestelling bestaat uit meerdere pakketten

Bij een grote bestelling die in meerdere pakketten wordt verstuurd, ontvang je per pakket een Track & Trace code. Heb je een kerstboom besteld naast je kerstversiering? Dan wordt deze afzonderlijk geleverd binnen hetzelfde tijdspan als je kerstversiering. Mocht je na enkele dagen nog niks hebben ontvangen, roep dan de hulp in van de klantenservice.

Help, mijn pakketje is niet geleverd!

Staat er in de tracking dat je pakketje is geleverd, maar heb je niks ontvangen? Neem contact op met de klantenservice. Wij zullen een onderzoek bij DPD aanvragen. Intussen lossen we uiteraard dit probleem met je op.

Kan ik een update krijgen over mijn bestelling?

Wij kunnen helaas geen updates geven van bestellingen. Zodra bestellingen bij ons binnenkomen, worden deze zo snel mogelijk verwerkt. Je order staat gedurende de tijd dat er aan wordt gewerkt in ons magazijn als processing in je account. Je zult een Track & Trace ontvangen, zodra je bestelling aan DPD is meegegeven.

Bezorgen jullie in heel Nederland?

Ja, we bezorgen door heel Nederland. In enkele afgeleide gebieden kunnen wij helaas niet bezorgen. Het gaat om de volgende postcodegebieden:

  • 1156 (Marken - Gemeente Waterland)
  • 1791 - 1791 (Gemeente Texel)
  • 8881 - 8884 (Gemeente Terschelling)
  • 8891 - 8897 (Gemeente Terschelling)
  • 8899 (Gemeente Vlieland)
  • 9161 - 9164 (Gemeente Ameland)
  • 9166 (Gemeente Schiermonnikoog)
Verzenden jullie ook naar het buitenland?

Jazeker! Via deze pagina kun je eenvoudig en zoals gebruikelijk bestellingen plaatsen die naar Nederland, Duitsland en België gaan. Als je een bestelling naar een ander Europees land wilt laten verzenden, bezoek dan onze internationale pagina. Dit kan ook door rechtsboven op de landafkorting te klikken en de vlag Europa te selecteren. In de tabel hieronder vind je per land de verzendkosten, drempelbedragen voor gratis levering en levertijden. De levertijd begint vanaf het moment dat je bestelling is overgedragen aan DPD. De levertijd begint vanaf het moment dat je bestelling is overgedragen aan DPD.

Land

Verzendkosten Gratis verzending Levertijd
Nederland € 5,95 vanaf € 49,- 1-3 werkdagen
België € 6,95 vanaf € 59,- 1-3 werkdagen
Duitsland € 5,95 vanaf € 49,- 2-4 werkdagen
Oostenrijk € 7,95 vanaf € 79,- 3-5 werkdagen
UK £ 7,99 vanaf £ 99,- 2-4 werkdagen
Tsjechië € 9,95 n.v.t. 3-5 werkdagen
Luxemburg € 9,95 n.v.t. 2-4 werkdagen 
Frankrijk € 9,95 n.v.t. 2-4 werkdagen
Polen € 9,95 n.v.t. 3-5 werkdagen
Ierland € 8,95 n.v.t. 3-5 werkdagen
Italië € 9,95 n.v.t. 2-4 werkdagen
Zweden € 14,95 n.v.t. 4-6 werkdagen
Denemarken € 9,95 n.v.t. 2-4 werkdagen
Finland € 17,95 n.v.t. 3-5 werkdagen
Spanje € 9,95 n.v.t. 3-5 werkdagen
Portugal € 9,95 n.v.t. 3-5 werkdagen
 

*Tijdens piekperiodes, actieperiodes en de Sale kan de levering iets langer duren.

Toon alles
Winkels
Kan ik mijn winkelaankoop ruilen of terugbrengen?

Natuurlijk! Je kunt met het artikel en de kassabon terug gaan naar de winkel waar je het artikel gekocht hebt. Het ruilen van een artikel is mogelijk tot 14 dagen na aankoop. Geldteruggave is helaas niet mogelijk. Artikelen uit de uitverkoop kunnen niet geruild worden.

Ik heb een artikel in de webshop gekocht, kan ik die retourneren in de winkel?

Helaas is het niet mogelijk om winkelaankopen via de webshop te retourneren en vice versa. Winkelaankopen kun je retourneren in de winkel.

Wil je een online bestelling retourneren? Volg hiervoor onze retourprocedure.

Zijn alle artikelen die in de webshop te koop zijn ook verkrijgbaar in de winkels?
Niet alle artikelen in de webshop zijn verkrijgbaar in de It’s all about Christmas winkels. Het assortiment is afhankelijk van de grootte van de winkel. Niet alle winkels hebben voldoende ruimte om alle artikelen uit ons brede assortiment aan te bieden. Actieartikelen kunnen andersom ook alleen in de winkels verkrijgbaar zijn.
Zijn er prijsverschillen tussen de webshop en de winkel?
Het kan voorkomen dat een prijs in een van onze kerstwinkels goedkoper is dan online, door bijvoorbeeld een lopende actie of omdat de winkel gevestigd is in een outlet center. Deze kortingen gelden alleen in de winkel en niet in de webshop. Dit kan ook andersom voorkomen.
Kan ik werken in één van jullie winkels?

Te gek dat je je wilt aansluiten bij ons! Op onze vacaturepagina houden we je op de hoogte van onze actuele vacatures. Stuur ons een berichtje met je CV en motivatiebrief en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Toon alles
Assortiment
Het artikel dat ik zoek is uitverkocht, komt het nog weer op voorraad?

Het kan voorkomen dat een bepaald artikel niet op voorraad is. Artikelen die uitverkocht zijn na oktober, zullen in het seizoen niet meer op voorraad komen.

Ik heb een bedrijf en ik wil bij jullie een bestelling doen, is dat mogelijk?

Dat kan zeker! Wij hebben geen catalogus beschikbaar, ons assortiment staat op onze webshop. Via de webshop kun je een bestelling doen.

Kunnen we je helpen met het samenstellen van een specifieke order of wil je meer informatie over ons assortiment? Neem dan contact op met ons, we denken graag met je mee!

Toon alles
Contact
Wat zijn jullie openingstijden?

Wij zijn op werkdagen telefonisch bereikbaar van 10:00 uur tot 16:00 uur. 

Wij zijn gesloten op:

Nieuwjaarsdag
Eerste & Tweede Paasdag
Koningsdag
Hemelvaartsdag
Eerste & Tweede Pinksterdag
Eerste & Tweede Kerstdag

Toon alles