Ruilen & retourneren

Hieronder vind je antwoorden op de meest gestelde vragen aan onze klantenservice. Kom je er niet uit? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice, wij helpen je graag!
Hoe retourneer ik mijn artikel(en)?

Is je bestelling toch niet helemaal naar verwachting? Dan kun je de artikelen uiteraard retour sturen. Retourneren kan binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling. Let op: retourneren is voor eigen rekening. Volg de stappen van het retourproces zoals deze onderin beschreven staan. 

Is (een deel van) je bestelling beschadigd of defect aangekomen? We lossen dit graag voor je op!
Maak een aantal duidelijke foto’s van het artikel, waarop de beschadiging of het defect goed zichtbaar is en stuur deze naar customerservice@itsallaboutchristmas.com. Je krijgt zo snel mogelijk een reactie van onze klantenservice.

Hoe werkt retourneren?

  1. Ga naar itsallaboutchristmas.returnista.com en meld je retour aan.
  2. Op re:turnista maak je zelf een retourlabel aan en kunt tussen wegbrengen en ophalen kiezen (ophalen alleen binnen Nederland).
  3. Doe de artikelen met de pakbon in de doos. Let op: het artikel, voor zover redelijkerwijs mogelijk, moet in de originele staat met aangehecht prijskaartje en/of originele verpakking verstuurd worden.*
  4. Plak het retourlabel op de doos.
  5. Breng je pakket naar een pakketpunt of geef je pakket mee aan de koerier.
  6. Zodra de retourzending door ons is ontvangen en gecontroleerd, wordt het retourbedrag binnen ca. 3 dagen, maar uiterlijk 14 dagen, teruggestort op de bankrekening of creditcard waarmee je de aankoop hebt gedaan.

* Voor de eventuele waardevermindering die ontstaat omdat je het artikel op een op andere wijze hebt gebruikt dan je in een winkel zou doen of nalatig is verpakt in een retourzending, mogen wij jou aansprakelijk stellen.

Mag ik mijn artikel(en) retourneren?

Je hebt het recht om binnen 14 dagen, zonder opgave van redenen, een artikel retour te sturen (herroepingsrecht). De bedenktijd gaat in op het moment van ontvangst van het artikel. Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken, beoordelen en/of passen zoals je ook in de winkel doet.

Als je bestelling meerdere artikelen bevat, dan begint deze termijn te lopen nadat je het laatste artikel hebt ontvangen. Vanaf het moment dat je hebt aangegeven je artikel te willen retourneren moet je het binnen 14 dagen versturen.

Je kunt een artikel alleen retourneren of ruilen als:

  • Het artikel compleet is.
  • Het artikel, voor zover redelijkerwijs mogelijk, verpakt is in de originele staat met aangehecht prijskaartje en/of originele verpakking.
  • Het artikel mag geen duidelijke sporen van gebruik vertonen.

Voor de eventuele waardevermindering die ontstaat omdat je het artikel op een op andere wijze hebt gebruikt dan je in een winkel zou doen, mogen wij jou aansprakelijk stellen.

Mag ik mijn artikel(en) ruilen?

Natuurlijk, je kunt aankopen gemakkelijk ruilen door de te vervangen artikelen te retourneren en vervolgens een nieuwe bestelling te plaatsen op de webshop. Op deze manier ben je verzekerd dat het artikel nog voorradig is. Helaas kunnen wij bestellingen niet met elkaar verrekenen. Artikelen uit de uitverkoop kunnen niet geruild worden.

Hoe ruil ik mijn artikel(en)?

Je kunt artikelen gemakkelijk ruilen door de te vervangen artikelen te retourneren en vervolgens een nieuwe bestelling te plaatsen op de webshop. Op deze manier ben je verzekerd dat het artikel nog voorradig is. Helaas kunnen wij bestellingen niet met elkaar verrekenen. 

Een artikel uit mijn bestelling is beschadigd/defect geleverd. Wat nu?

Voordat onze artikelen verzonden worden, controleren wij deze eerst op eventuele beschadigingen. Heb je toch een artikel ontvangen die beschadigd of defect is? We lossen dit graag voor je op! We willen je vragen om het volgende te doen:

  1. Maak een duidelijke beschrijving van de beschadiging of het defect.
  2. Maak een aantal duidelijke foto’s van het artikel, waarop de beschadiging of het defect goed zichtbaar is. 
  3. Stuur de beschrijving en de foto’s naar customerservice@itsallaboutchristmas.com
  4. Zodra wij de e-mail met foto’s hebben ontvangen wordt deze door onze klantenservice zo spoedig mogelijk in behandeling genomen. Je ontvangt binnen enkele dagen een bericht over de verdere verwerking van je verzoek. Wil je een vervangend artikel bestellen? Meer informatie hierover vind je onder artikel ruilen.

Ik heb mijn artikel(en) geretourneerd, wanneer krijg ik mijn geld terug?

Zo snel mogelijk. We streven ernaar om het geld na ontvangst en controle van de retourzending binnen 3 werkdagen, maar uiterlijk binnen 14 dagen, terug te storten op de bankrekening of creditcard waarmee je de aankoop hebt gedaan.

Ik heb een verkeerd artikel ontvangen. Wat nu?

Het kan gebeuren dat wij per ongeluk een artikel in de verkeerde uitvoering, maat of kleur naar je hebben verstuurd. Je kunt het beste het artikel meteen retourneren en vervolgens een nieuwe bestelling plaatsen op de webshop. Op deze manier ben je verzekerd dat het artikel nog voorradig is. Helaas kunnen wij bestellingen niet met elkaar verrekenen. Meer informatie over onze retourprocedure vind je hier.

Wat is jullie retouradres?

Voor het retourneren volg je de stappen onder het punt Hoe retourneer ik mijn artikel(en)?

Kan ik mijn winkelaankoop ruilen of terugbrengen?

Je kunt met het artikel en de kassabon terug gaan naar de winkel waar je het artikel gekocht hebt. Het ruilen van een artikel is mogelijk tot 14 dagen na aankoop. Geldteruggave is helaas niet mogelijk. Artikelen uit de uitverkoop kunnen niet geruild worden.

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?

Ja, de kosten voor het retourneren van artikelen zijn voor eigen rekening.